Szoftvertesztelés

Hírek, újdonságok, tapasztalatok és elmélkedések a szoftvertesztelés világából!

Kommentek

  • blash: Én csak pár képet hiányolok, ami persze nagymeló, de sokat hozzá tud tenni a cikkekhez. (2013.02.10. 17:17) Mantis
  • szlj: A sorok között benne van, de mivel a személyes tapasztalatommal is megegyezik, ezért ideírom. Aki ... (2013.01.24. 22:20) Mantis
  • p_jano: @B9: Az egyik lehetőség a tanácsadói, szolgáltatói cégeknél elhelyezkedni. Itt azért negyedévente,... (2012.07.03. 22:16) Tanulni szeretnék ...
  • B9: Sziasztok! Mit javasolnál annak, aki olyan munkahelyet keres, ahol a legszéleskörűbb tapasztalato... (2012.06.18. 10:29) Tanulni szeretnék ...
  • Eaven: Csakis egy adatbázisból. Kell egy web oldal ahol regisztrálhatja magát az ember ilyen munkára. In... (2011.10.25. 17:24) Hogyan lehet ...?
  • Utolsó 20

A felhasználói élmény tesztelése

2013.01.31. 09:00 | p_jano | Szólj hozzá!

Címkék: tesztelés szoftvertesztelés tesztelési módszertan

Felgyorsult a világ

Idehaza nem sokan hallottak még arról, hogy manapság a Szilícium-völgyben működő vállaltok között milyen új tesztelési divat ütötte fel a fejét. A rengeteg cég között sokan foglalkoznak kisebb szoftverek, mobilalkalmazások fejlesztésével. Ezeknél az alkalmazásoknál nagy kérdés, hogy milyen a felhasználót érő első élmény. Egy mobiltelefonnál nem installálunk hosszasan egy-egy szoftvert. Általában a szoftverek nem olyan bonyolultak, hogy 2-3 perc alatt ne lehetne a főbb funkciókat kipróbálni. Sokkal jobban előtérbe kerül a felület kezelhetősége, a grafikai elemek kidolgozottsága, a funkciók átgondoltsága, használhatósága. Ezek alapján döntenek a felhasználók, hogy később is használják az alkalmazást, vagy azonnal törlik azt.

A fejlesztőknek az a célja, hogy a terméküket sokan használják. Ezt csakis akkor tudják elérni, ha a felhasználókat meg tudják tartani és új felhasználókat tudnak szerezni. 

A felhasználók hogyan döntenek?

Mobilalkalmazásoknál leginkább az ajánlásokra támaszkodnak. Ha új szoftvert próbálnak ki, akkor pedig az első pár perc alatt ért impulzusok határozzák meg a döntésüket. Ezért is nagyon fontos a fejlesztőknek olyan alkalmazások készítése, amelyet élmény használni.

Visszatérve a Szilícium-völgyre, az ottani cégek elkezdtek kisebb kontroll csoportokat bevonni a fejlesztésükbe. Ha elkészülnek az adott alkalmazás egy verziójával, akkor azt kiadják olyan csoportoknak, akik eddig még nem találkoztak a szoftverrel és megnézik, hogy milyen reakciókat, élményeket vált ki az alkalmazás használata.

Ezáltal a fejlesztésüket úgy állíthatják irányba, hogy az alkalmazás a lehető legtöbb ember igényeinek megfelelő legyen. Így képesek leszek az embereket rábírni, hogy a szoftverüket használják és ajánlják azt másoknak. Ettől lesznek sikeresek. Attól, hogy képesek már a piacra dobás előtt letesztelni, hogy az alkalmazás mennyire ütőképes, mennyire hasznos az annak a csoportnak, akiknek megcsinálták.

Hazai pálya

Hazai szinten 1-2 ilyen szerveződésről/tesztről tudok. Nem ártana a fejlesztőknek elgondolkodni arról, hogy milyen hozadéka lehet/van egy ilyen tesztnek.

Véleményem szerint nem csak mobil eszközökön, hanem bármilyen weboldalnál, nagyobb szoftvernél alkalmazható a felhasználói élmény teszt.

A saját tapasztalatimat egy ilyen teszt megszervezésével, lebonyolításával kapcsolatban majd egy következő bejegyzésben írom le.

A bejegyzés trackback címe:

https://teszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr335048952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása