Szoftvertesztelés

Hírek, újdonságok, tapasztalatok és elmélkedések a szoftvertesztelés világából!

Kommentek

  • blash: Én csak pár képet hiányolok, ami persze nagymeló, de sokat hozzá tud tenni a cikkekhez. (2013.02.10. 17:17) Mantis
  • szlj: A sorok között benne van, de mivel a személyes tapasztalatommal is megegyezik, ezért ideírom. Aki ... (2013.01.24. 22:20) Mantis
  • p_jano: @B9: Az egyik lehetőség a tanácsadói, szolgáltatói cégeknél elhelyezkedni. Itt azért negyedévente,... (2012.07.03. 22:16) Tanulni szeretnék ...
  • B9: Sziasztok! Mit javasolnál annak, aki olyan munkahelyet keres, ahol a legszéleskörűbb tapasztalato... (2012.06.18. 10:29) Tanulni szeretnék ...
  • Eaven: Csakis egy adatbázisból. Kell egy web oldal ahol regisztrálhatja magát az ember ilyen munkára. In... (2011.10.25. 17:24) Hogyan lehet ...?
  • Utolsó 20

Miért fontos a tesztmenedzsment eszköz használata? 1. rész

2010.03.11. 09:00 | p_jano | 4 komment

Címkék: tesztelés tervezés szoftvertesztelés dokumentálás teszteszköz

 

Ha már hibakezelő eszközt használunk, akkor csak egy aprócska lépés azt tesztmenedzser eszközzel leváltani. Ezekből az eszközökből is léteznek drágább és olcsóbb megoldások. Mivel tud többet egy tesztmenedzsment eszköz egy hibakezelő rendszernél?

Nyilván tudjuk benne tartani a tesztelési követelményeket

Ugyebár a szoftvertesztelés arról szól, hogy ellenőrizzük a rendszerrel szemben támasztott követelményeket. Nos ezeket a követelményeket muszáj valahol nyilvántartani, hogy lássuk mit kellene majd leellenőrizni.

 

Képes a teszteseteket karbantartani

Nem elég csak a követelményeket nyilvántartani, hanem az azokhoz tartozó teszteseteket is rögzíteni kell. A tesztesetekhez lehessen pontos lépéseket megadni (végrehajtandó feladat - elvárt eredmény). Lehessen hozzájuk képeket, leírásokat, SQL parancsokat, vagy bármi olyat csatolni, amely segíti a tesztelő munkáját. Lehessen a teszteseteket csoportosítani, valamilyen struktúrába rendezni.

 

A követelményeket tesztesetekkel tudjuk lefedni

Minden egyes követelményt értelmezni kell, majd ki kell gondolni, milyen teszteléssel fogjuk bebizonyítani, hogy azt a követelményt teljesíti, vagy nem teljesíti a rendszer. Vagyis a tesztmenedzser eszköznek képesnek kell lennie teszteseteket karbantartani és a teszteseteket összekötni az egyes követelményekkel. Egy teszteset több követelményt is alátámaszthat, illetve egy követelményt több tesztesettel is igazolhatunk, vagy buktathatunk meg. (Magyarul több a többhöz kapcsolat kell legyen a követelmények és a tesztesetek között.)

 

Amennyiben téged is érdekel, hogy hazánkban hogyan használják a tesztmenedzsment eszközöket, kérlek töltsd ki az alábbi kérdőívet!

 

Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://teszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr691748691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szlj 2010.03.13. 00:13:42

Valamiről lemaradtam? Nekem nem következik logikusan a hibából/változtatási kérelemből a követelmény (bár most, hogy leírtam, már dereng valami).
Lehet, hogy ezért van tele a hibakezelő és a tesztmenedzsment eszközünk egymásra való hivatkozásokkal?
Az a félmondat ott az elején elkezdte oszlatni a sötétséget... Köszönöm!
... de mi van akkor, ha az ügyfeleink számára nem szeretnénk technikai adatokat, konkrétan teszt terveket kiadni? Mi van akkor, ha nem követelmény-szintű hibaleírásokat várunk el sem az ügyféltől, sem az első szintű támogatóktól?
Össze vagyok zavarodva. Van olyan eszköz, ami szeparáltan kezeli a két oldalt úgy, hogy közben mégis egy? (Segítség! -- Tán bután hangzik, de tényleg nem tudom. És gyanítom, hogy ezzel nem is vagyok egyedül.)

p_jano 2010.03.13. 16:31:08

@szlj: Létezhet olyan hiba, vagy változtatási kérelem, amely új fejlesztést eredményez. Ha pediglen új fejlesztésről van szó, akkor annak követelményei is vannak, amelyeket rögzíteni kell. Ezek alapján indulhat el a technikai dokumentáció írása, rendszerterv, fejlesztés, tesztelés....
(Ezt a részt a következő bejegyzésekben ki fogom még fejteni.)

A jobb tesztmenedzser eszközök tartalmaznak hibakezelő modult is. Érdemes ezt használni, mert így egy alkalmazáson belül lehet a tesztelés minden elemét karbantartani. Persze van úgy, hogy több eszköz van összekötve és így különválik a tesztmenedzser és a hibakezelő eszköz, esetleg a követelménykezelés is más szoftverben valósul meg. Ha össze tudjuk ezeket az alkalmazásokat megfelelően kötni, akkor hajrá. Ha nem, akkor javaslom válasszunk egy megfelelő eszközt ami tudja ezeket. :)

Igen, vannak olyan eszközök, amelyben meg lehet mondani, hogy az adott hibát, követelményt, tesztesetet ki láthatja. Meg lehet adni benne felhasználói csoportokat, (belső tesztelő, felhasználó, fejlesztő, ...) és azt is megmondhatjuk, hogy melyik csoport, milyen bejegyzéseket láthat.

B9 2011.09.02. 14:45:05

Kedves pjano!

Tudsz ilyen eszközt javasolni, vagy az már reklám?
Köszi!

p_jano 2011.09.07. 10:12:49

@B9: Open source eszközök is vannak, de azok funkcionalitása nem tökéletes, illetve a beállítása és összelövése a többi teszteszközzel, vagy lehetetlen, vagy nagyon időigényes. (Testlink, RTH) Ezért ha kényelmes megoldást keresel, akkor mindenféleképpen valamiféle fizetős eszközt javasolnék.

Ami ár/érték arányban a legjobb szerintem az a Spira.