Szoftvertesztelés

Hírek, újdonságok, tapasztalatok és elmélkedések a szoftvertesztelés világából!

Kommentek

  • blash: Én csak pár képet hiányolok, ami persze nagymeló, de sokat hozzá tud tenni a cikkekhez. (2013.02.10. 17:17) Mantis
  • szlj: A sorok között benne van, de mivel a személyes tapasztalatommal is megegyezik, ezért ideírom. Aki ... (2013.01.24. 22:20) Mantis
  • p_jano: @B9: Az egyik lehetőség a tanácsadói, szolgáltatói cégeknél elhelyezkedni. Itt azért negyedévente,... (2012.07.03. 22:16) Tanulni szeretnék ...
  • B9: Sziasztok! Mit javasolnál annak, aki olyan munkahelyet keres, ahol a legszéleskörűbb tapasztalato... (2012.06.18. 10:29) Tanulni szeretnék ...
  • Eaven: Csakis egy adatbázisból. Kell egy web oldal ahol regisztrálhatja magát az ember ilyen munkára. In... (2011.10.25. 17:24) Hogyan lehet ...?
  • Utolsó 20

A tesztelő lusta?

2013.01.17. 11:38 | p_jano | Szólj hozzá!

Címkék: tesztelés szoftvertesztelés

Sokan vannak azon a véleményen, hogy a tesztelők lusták. Akár igazuk is lehet, mivel számos esetben a tesztelőkön semmilyen kontroll nincs. Most biztosan több tesztvezető is azt gondolja, hogy de én igenis irányítom a csapatomat, és számon kérem a napi munkájukat. Ez rendben is van, na de nem egy helyen megfordultam már én is, tehát tudom azt, hogy mivel a tesztvezető több projektet is irányít, az egyes projektek mindennapi történéseibe már nem lát bele. Sokszor az a helyzet, hogy a vezető meetingekre jár, terveket készít, beszámolókat tart, kapcsolatot ápol, míg a tesztelő végzi a projekt tesztelését. Bármikor is kérdezik meg tőle, hogy "Józsikám", hogy állsz a teszteléssel, barátunk azt mond, amit akar. Akkor is, ha van tesztmenedzsment eszköz, ha van hibakezelő eszköz, ha bármilyen módon dokumentálva van az ő munkája, akkor is tud úgy "füllenteni" a főnöknek, hogy az ne vegye észre.

Ha a tesztelő nem talált meg egy hibát és netán felelőségre vonják, akkor jöhetnek a kifogások:

  • a specifikáció nem volt egyértelmű,
  • nem volt tesztadat, 
  • nem volt tesztrendszer, 
  • későn került ki a build, 
  • nem volt elég idő a tesztelésre, 
  • én néztem, de pont akkor, pont ott, pont jó volt, nem is értem a másik rendszeren miért rossz,
  • biztos beállítási probléma,
  • stb..

Tesztvezető legyen a talpán aki az összes kifogást le tudja ellenőrizni.

Nem azt állítom, hogy minden tesztelő ilyen mentalitással dolgozik, de ha belefutunk egy ilyenbe akkor problémáink akadhatnak. 

Ilyen helyzetekben általában segítenek a mérések, mérőszámok.

Szubjektíven mindenki meg tudja mondani, hogy ki a leggyengébb a csapatban. Csak ezt a mérést a feletteseink nem mindig fogadják el. A számomra legkönnyebben használható objektív mérés, amikor a hibák számát hasonlítjuk össze.

Számoljuk össze a tesztelő által elkapott hibákat, és az összes bejelentett hibát. Ezek aránya már lehet egy mérőszám. Ha finomítani akarjuk, akkor a tesztelő által elkapott hibákat az összes olyan hibával hasonlítsuk, melyeket a tesztkörnyezeten is lehet reprodukálni. Ezzel kiszűrhetünk beállítási problémákat. A körülmények figyelembe vételével még tovább szűkíthetjük az összes hibák számát, ha kivesszük belőle azokat, amelyeket a tesztelőnek eleve nem kellett nézni, vagy nem volt hozzá elég ismerete. Pl.: üzleti folyamatok hibái, melyekhez mély üzleti tudás kell, amellyel a tesztcsapat tagjai nem rendelkeznek, tesztadatok hibái, stb.

A képlet finomításával azt lehet elérni végső soron, hogy összeszámoljuk mennyi olyan hiba van, amelyet elkapott és mennyi amelyet - habár meg kellett volna találnia de - nem fedezett fel a tesztelő. Ezek aránya adja meg a tesztelő munkavégzésének hatékonyságát.

A bejegyzés trackback címe:

https://teszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr125023276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.