Tesztköröket szervezhetünk
A legyártott tesztesetek közül kiválogathatjuk azokat, amelyeket az adott verzión le szeretnénk futtatni. Ezeket egy tesztelési körbe tudjuk összeszedni. A tesztköröket akár többször is lefuttathatjuk. Egy tesztkört összeállíthatunk úgy, hogy csak egy verzión legyen értelme futtatni, vagy akár úgy is, hogy az összes verzión futtathassuk. A tesztkörökbe szervezett tesztesetekhez felelőst is kijelölhetünk, így mindenkinek kioszthatjuk az adott verzión elvégzendő feladatát. A tesztkörök használatával elérhetjük, hogy a tesztelői csapat pontosan azt hajtsa végre, amit megkövetelünk tőle.
Futtatási eredményeket tárolhatunk
A futtatási eredményeket eltárolja az eszköz. Nem csak az utolsót, hanem az összes eredményt megnézhetjük. Pontos képet kaphatunk, hogy melyik verzión működött és melyiken nem az adott teszteset.
Hibákat vehetünk fel
Amennyiben egy teszt hibára fut, úgy lehetőségünk van hozzá csatolni egy hibát. A teszteset futtatása és a hiba között kapcsolat keletkezik, ez később segítségünkre válhat, ha a tesztek futási eredményét nézzük, vagy ha a tesztelési követelmények állapotát elemezzük. A hibák kezelését, karbantartását teljes körűen lefedik. A tesztmenedzsment eszközökben (ugyanúgy mint a hibakezelőkben) általában állíthatunk hiba státusz folyamatot. Alapból van bennük valamilyen státuszkezelés, de ezt a legtöbben felül lehet írni. Olyan folyamatokat lehet bennük definiálni, amely megmondja, hogy melyik felhasználó (felhasználó csoport), a hibák státuszát, melyik állapotból, melyik állapotba állíthatja.
Amennyiben ezt a lehetőséget kihasználjuk, a státuszkezelést pontosan beállítjuk, úgy óriási lépést teszünk egy kontrolált tesztelési folyamat kialakításában!
Amennyiben téged is érdekel, hogy hazánkban hogyan használják a tesztmenedzsment eszközöket, kérlek töltsd ki az alábbi kérdőívet! Köszönöm.
Kommentek