Mi a célunk egy hibakezelő eszközzel?
Az, hogy egy helyen, kontrolált keretek között tartsuk a hibákat. Így segítjük mind a tesztelés, mind a fejlesztés munkáját. Nem utolsó sorban pedig a vezetőség is pontos képet tud alkotni a rendszer minőségéről, állapotáról.
Milyen szempontok alapján válasszunk eszközt?
- Természetesen nem mindegy mennyibe kerül. Az ár mindig fontos.
- Mennyi felhasználó fogja használni? (egyszerre/összesen)
- Kik fogják használni? (Milyen IT tudással rendelkeznek?)
- Mire szeretnénk használni? (Csak hibakövetés, vagy tesztmenedzsment?)
- Kívülről hozzáférhető kell legyen? (Szállítók/vevők fogják használni?)
- Több projektet hogyan kezel?
- Jogosultságokat hogyan kell kezelnie. (Felhasználói csoportokat létrehozhatunk, azokhoz hogyan kapcsolhatunk jogokat? A jogosultságokat milyen részletességgel tudjuk definiálni?)
- Mennyire egyszerű adminisztrálni a rendszert?
- Mennyire lehet a vállalat tesztelési módszereit, annak tulajdonságait modellezni az eszközben?
- Mennyire segíti majd a fejlesztők munkáját? A projektvezetők munkáját? A tesztelők, tesztvezetők munkáját?
- Munkafolyamatokat meg lehet adni benne?
- A vezetőségnek milyen riportokat kell prezentálni? (Egyszerűbb ha már tudja az eszköz ezeket a riportokat, mintsem nekünk kelljen valahogy összebuherálni még azokat kézzel.)
Ezen kívül még biztosan van más szempont is, ami szerint osztályozni lehet egy hibakezelő rendszert. A lényeg, hogy olyan eszközt válasszunk, amelyet mi is és ügyfeleink/partnereink is egyszerűen tudnak kezelni, könnyű és hatékony munkavégzést teremt a fejlesztőknek, tesztelőknek, tesztvezetőknek és projektvezetőknek egyaránt.
Kommentek