Sajnos mint minden más a tesztelés is igényel egy kis marketing tevékenységet. Sokszor megfigyelhetjük, hogy cégen belül az az ember, feladat, munka jut előrébb, amely jobban van menedzselve. Ha a tesztelésről kialakított szemléletet szeretnénk megváltoztatni a vállalaton belül, nincs más dolgunk, mint marketingeljük, menedzseljük egy kicsit a tesztelést.
Ha meg szeretnénk változtatni a vezetőség, vagy a munkatársaink hozzáállását a teszteléshez, minimum az alábbi dolgokat meg kell tennünk:
- Először is derítsük ki a többiek mit gondolnak a tesztelésről. (Honnan kell eljutnunk.)
- Fogalmazzuk meg érthető módon, hogy mi mit gondolunk a szoftvertesztelésről. (Hova.)
- Ragadjunk meg minden lehetőséget a tesztelés fontosságának említésére. (Ne csak a megbeszéléseken mondjuk el a véleményünket, nyugodtan beszéljünk róla minden olyan helyzetben, amikor munkáról van szó.)
- Építsünk ki nagyon jó kapcsolatokat mind a fejlesztésben, mint a tervezésben résztvevőkkel. (Amennyiben meg tudjuk mutatni a tesztelés pozitív oldalát a fejlesztőknek, úgy nem ellenséget, hanem segítséget fognak a tesztelésben látni. Ha nem mi, hanem a fejlesztők kérnek több tesztelést, azt könnyebben le lehet tolni a vezetőség torkán.)
- Ahol lehet, ott kapcsolódjunk be a fejlesztési folyamatokba.
- Jelezzük a problémákat, figyelmeztessük a vezetőket, folyamatosan riportoljunk. (Ezáltal a vezetőség egyik támasza lehet a tesztelés.)
Mivel az emberek általában feledékenyek, ezeket a pontokat ha nem is állandóan, de rendszeres időközönként hajtsuk végre. Ha nem tesszük, akkor az elért eredményünk hamar elolvad.
Kommentek