Szoftvertesztelés

Hírek, újdonságok, tapasztalatok és elmélkedések a szoftvertesztelés világából!

Kommentek

  • blash: Én csak pár képet hiányolok, ami persze nagymeló, de sokat hozzá tud tenni a cikkekhez. (2013.02.10. 17:17) Mantis
  • szlj: A sorok között benne van, de mivel a személyes tapasztalatommal is megegyezik, ezért ideírom. Aki ... (2013.01.24. 22:20) Mantis
  • p_jano: @B9: Az egyik lehetőség a tanácsadói, szolgáltatói cégeknél elhelyezkedni. Itt azért negyedévente,... (2012.07.03. 22:16) Tanulni szeretnék ...
  • B9: Sziasztok! Mit javasolnál annak, aki olyan munkahelyet keres, ahol a legszéleskörűbb tapasztalato... (2012.06.18. 10:29) Tanulni szeretnék ...
  • Eaven: Csakis egy adatbázisból. Kell egy web oldal ahol regisztrálhatja magát az ember ilyen munkára. In... (2011.10.25. 17:24) Hogyan lehet ...?
  • Utolsó 20

Szemléletmód változtatás a gyakorlatban

2010.04.22. 09:00 | p_jano | Szólj hozzá!

Címkék: tesztelés szoftvertesztelés tesztelési problémák

Sajnos mint minden más a tesztelés is igényel egy kis marketing tevékenységet. Sokszor megfigyelhetjük, hogy cégen belül az az ember, feladat, munka jut előrébb, amely jobban van menedzselve. Ha a tesztelésről kialakított szemléletet szeretnénk megváltoztatni a vállalaton belül, nincs más dolgunk, mint marketingeljük, menedzseljük egy kicsit a tesztelést.

Ha meg szeretnénk változtatni a vezetőség, vagy a munkatársaink hozzáállását a teszteléshez, minimum az alábbi dolgokat meg kell tennünk:

 

  • Először is derítsük ki a többiek mit gondolnak a tesztelésről. (Honnan kell eljutnunk.)
  • Fogalmazzuk meg érthető módon, hogy mi mit gondolunk a szoftvertesztelésről. (Hova.)
  • Ragadjunk meg minden lehetőséget a tesztelés fontosságának említésére. (Ne csak a megbeszéléseken mondjuk el a véleményünket, nyugodtan beszéljünk róla minden olyan helyzetben, amikor munkáról van szó.)
  • Építsünk ki nagyon jó kapcsolatokat mind a fejlesztésben, mint a tervezésben résztvevőkkel. (Amennyiben meg tudjuk mutatni a tesztelés pozitív oldalát a fejlesztőknek, úgy nem ellenséget, hanem segítséget fognak a tesztelésben látni. Ha nem mi, hanem a fejlesztők kérnek több tesztelést, azt könnyebben le lehet tolni a vezetőség torkán.)
  • Ahol lehet, ott kapcsolódjunk be a fejlesztési folyamatokba.
  • Jelezzük a problémákat, figyelmeztessük a vezetőket, folyamatosan riportoljunk. (Ezáltal a vezetőség egyik támasza lehet a tesztelés.)

 

Mivel az emberek általában feledékenyek, ezeket a pontokat ha nem is állandóan, de rendszeres időközönként hajtsuk végre. Ha nem tesszük, akkor az elért eredményünk hamar elolvad.

A bejegyzés trackback címe:

https://teszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr601851879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása