Amennyiben nekiállunk cégünkön belül különböző tesztelési folyamatokat, stratégiákat kidolgozni, módszertant bevezetni, teszteszközt, hibakezelő rendszert implementálni, vagy tesztcsapatot építeni, arra mindig figyeljünk, hogy ne egyszerre végezzük el ezeket a dolgokat.
Egy épkézláb szoftvertesztelési folyamatot, csapatot, eszközt kiépíteni és összehangolni nem lehet egyszerre egyik pillanatról a másikra megcsinálni. Vagyis lehet, de olyan hihetetlen energiát kell beletenni, hogy arra sok ember képtelen. (Ha te kedves olvasó mégis meg tudtad csinálni, akkor gratulálok, nem kell tovább olvasnod.) :)
Személy szerint a lassú megoldás híve vagyok. Változtassunk egy paraméteren, aztán nézzük meg milyen a hatása. Például bővítsük a tesztcsapatot és lássuk milyen eredményt érnek így el. Amikor szocializálódtak az új tagok, akkor kezdeményezzük a szoftvertesztelési folyamat átalakítását, majd figyeljük meg, hogy a változtatások milyen hatást gyakoroltak az eredményre.
A tesztvezető sokszor szembesül azzal, hogy új munkahelyén nincs semmi használható. Nincs csapat (max 1 fő), nincs tesztmenedzsment eszköz, vagy hibakezelő, nincs tesztelési folyamat, nincsenek automatizált tesztek. Viszont azt várják tőle, hogy majd mindent kialakít.
Nos az ilyen helyzetekben kell észnél lenni. Nem szabad első pillanatban mindenhez nekifogni, hanem szép lassan fokról-fokra kell haladni.
Ami a legfontosabb!
Azt azért nem árt tudatnunk a főnökeinkkel a legelején, hogy a szoftvertesztelési folyamatok átszervezésére mennyi időt szeretnénk szánni. Nehogy a végén azért tegyenek ki minket a cégből, mert nem tudtuk megvalósítani az elképzelésüket. :)
Kommentek