Két fontos részre lehet osztani a vezetés feladatait. Az egyik a munka szétosztása és számonkérése, vagyis a szakmai irányítás, a másik az emberek és a csoport érdekeinek képviselete.
Kezdjük a feladatok szétosztásával, és számonkérésével. A szétosztás általában az egyszerűbb dolog. Ha megtanuljuk az, hogy ne mindent magunk végezzünk el, akkor pofonegyszerű lesz a feladatokhoz embereket keresni. Nehezebb viszont felelősöket találni, ugyanis ez már azt jelenti, hogy a számonkérés is működik a csapatban. Nem elég csak kiosztani a feladatokat, de azokat valamilyen szinten le is kell tudnunk ellenőrizni. Ez szokott elmaradni sokszor, így a feladatoknak elvégzője, megoldója akad, de felelőse nem.
Ha meg tudjuk oldani, hogy minden feladatnak felelőse legyen, vagyis folyamatosan számon kérjük a csapattagokat, akkor félig megoldottuk a csapat szakmai irányítását. A másik felét a szakmai hozzáértésünk, módszertani ismeretünk adja ki. A kollégáink valószínűleg számos szakmai területen képzettebbek, viszont módszertanilag mindig a tesztvezetőnek kell több tudással és tapasztalattal rendelkeznie. Tesztelőként nagyszerű olyan vezetővel együtt dolgozni, aki útmutatást tud nyújtani a kritikus, problémás helyzetekben és tapasztalatából adódóan szakmai kérdésekben megfelelően képviseli a tesztelői csapatot.
Sokan abban jók, hogy a kialakult problémákat hatékonyan tudják kezelni. Lehet úgy is működtetni egy csapatot, hogy magára hagyjuk és a kialakult problémás helyzeteket kezeljük le. Ezt általában a vezetők és a tesztelők sem szeretik nagyon. Inkább törekedjünk a csapatunk folyamatos kontroll alatt tartására.
Kommentek