Mi van, ha nincs követelmény specifikáció? Vagy éppenséggel elkészült, de nem használható?
Hogyan tudunk mégis megfelelő minőséget építeni az alkalmazásba?
A tesztelésnek egyik alapvető inputja az üzleti követelmény specifikáció, amiben az üzlet leírja, hogy az adott rendszerben milyen funkciókat szeretnének használni. A dokumentumnak részletesen tartalmaznia kell, hogy az új alkalmazással szemben milyen igények merültek fel.
Egy egyszerű weboldalnál is fel kell sorolnunk a menüpontokat, jogosultságokat, kitöltendő mezőket, elvárt értékeket, folyamatokat.
Amennyiben nincs részletesen kidolgozott dokumentum a kezünkben, hogyan fogjuk letesztelni, hogy az alkalmazás megfelelően működik-e?
- Kezdjük el összeszedni és egységesíteni az üzleti igényeket a dokumentációkból.
- Beszéljük át a projekt részleteit a projekttagokkal (projektvezető, rendszerszervező, vezető fejlesztő).
- Józan ésszel gondoljuk végig az alkalmazás működését, hogy mit is kellene ellenőriznünk.
- Nézzük át, vagy emlékezzünk vissza a régebbi projektjeink teszteseteire hátha vannak egybeesések, hasonlóságok a projektek között.
- Próbáljunk meg a megrendelővel egyeztetni. Általában ezt a legnehezebb összeszervezni, de ezáltal pontosíthatjuk legjobban az elvárásokat.
A fenti lista eredményeiből könnyen készíthetünk tesztelési követelményeket. Ne az üzleti specifikációt próbáljuk meg megírni, mert az amúgy sem a mi dolgunk. Koncentráljunk arra, hogy a felkutatott igényeket, elvárásokat milyen tesztekkel tudjuk ellenőrizni.
A tesztelési követelményekre pedig könnyűszerrel írhatunk teszteseteket.
Kommentek