Kedvenc témám. :) Már bocsánat, de kész röhej, hogy a magyarországi IT cégeknél, vagy IT osztályokon nincs használható hibakezelő eszköz. Az ember néha csak a fejét kapkodja, hogy miért nem tudnak egy ilyet beüzemelni.
Amikor egy projekt előkészítés zajlik és megkérdezzük, hogy mégis
- Milyen eszközöket használnak?
- Hogyan kommunikálnak a megrendelővel/szállítóval?
- Min keresztül küldik/kapják meg a hibákat?
A válasz: E-mail, telefon, személyesen megbeszélik.
Ilyenkor szokott a legelső lépésünk lenni, hogy ajánlunk egy megfelelő hibakövető eszközt. Vagy ha olyan az ügyfél, akkor egyből tesztmenedzser eszközt.
Szóval miért is kell ilyen eszközt használni?
- Egykapus rendszer működtetése
- Minden hiba rögzítésre kerül
- A hibák visszakereshetőek
- A hibák nyomon követhetőek
- A hibák egyértelműen dokumentáltak
- Segíti a menedzsmentet
- Segít a riportolásban, az analitikák összeállításában
- Döntés előkészítő szerepe lehet
Dióhéjban: Egy helyen dokumentált, visszakereshető, nyomon követhető, csoportosítható adathalmazt kapunk, amellyel kontrolált keretek közé szoríthatjuk a fejlesztést és tesztelést.
Hogy mennyibe kerül? Természetesen vannak fizetős eszközök, amelyeknek borsos ára van. De vannak open source eszközök is, melyeket költséghatékonyan üzembe lehet állítani. A milliós nagyságrendtől az ingyenes szoftverekig minden megtalálható a piacon. Válasszuk egy megfelelőt magunknak.
Mi alapján lehet eszközt választani?
Azt hiszem ez egy másik bejegyzés lesz.
Kommentek