Szoftvertesztelés

Hírek, újdonságok, tapasztalatok és elmélkedések a szoftvertesztelés világából!

Kommentek

  • blash: Én csak pár képet hiányolok, ami persze nagymeló, de sokat hozzá tud tenni a cikkekhez. (2013.02.10. 17:17) Mantis
  • szlj: A sorok között benne van, de mivel a személyes tapasztalatommal is megegyezik, ezért ideírom. Aki ... (2013.01.24. 22:20) Mantis
  • p_jano: @B9: Az egyik lehetőség a tanácsadói, szolgáltatói cégeknél elhelyezkedni. Itt azért negyedévente,... (2012.07.03. 22:16) Tanulni szeretnék ...
  • B9: Sziasztok! Mit javasolnál annak, aki olyan munkahelyet keres, ahol a legszéleskörűbb tapasztalato... (2012.06.18. 10:29) Tanulni szeretnék ...
  • Eaven: Csakis egy adatbázisból. Kell egy web oldal ahol regisztrálhatja magát az ember ilyen munkára. In... (2011.10.25. 17:24) Hogyan lehet ...?
  • Utolsó 20

Munkakörülmények

2010.07.29. 09:00 | p_jano | Szólj hozzá!

Címkék: tesztelés szoftvertesztelés tesztelési problémák

Már írtam erről bejegyzést itt, hogy mennyire tudja hátráltatni a tesztelési folyamatot a nem megfelelő munkakörülmény.

 

Amikor egy új projekt kezdődik, adódhatnak olyan problémák, amelyek napokkal hátráltathatják a tesztelési munkát, mivel a munkánkhoz elengedhetetlen.

  • Alapvető munkakörülmények (dugalj, asztal, szék, belépőkártya)
  • Hardveres elemek (számítógép, monitor, hálózati kábel)
  • Szoftveres elemek (operációs rendszer, domain, adatbázis, jogosultságok, dokumentumok elérhetősége)

 

Ezeket felmerülésük pillanatában a leghamarabb kezelnie kell a tesztvezetőnek. Amíg ezen hiányosságokból bármelyik is fennáll, addig nem tud 100%-os munkát végezni a tesztcsapat, vagyis nagyrészt kidobott pénz a csapat fenntartása.

 

Sokszor azt gondolja az ember, hogy mindenkinek (tesztelő, tesztvezető, fejlesztő, projektvezető) érdeke, hogy meglegyenek ezek az alapvető körülmények épp ezért mindenki ugyanolyan hangsúlyosan kezeli majd problémát, mint ahogy mi magunk. Az igaz, hogy mindenkinek érdeke, hogy teszteljük a rendszert, igen még a fejlesztőknek is érdeke. De ne kergessünk ábrándokat. A saját problémánkat magunknak kell megoldanunk. A fejlesztő foglalkozik a kóddal, nincs ideje segíteni a tesztelőkön. A projektvezető éppen a rendszerszervezőkkel, ügyfelekkel egyezkedik, a tesztvezető főnöke pedig megbeszélésről megbeszélésre jár. Mindenkinek megvan a napi feladata, munkája.

 

Éppen ezért ne sajnáljuk az erőnket, kutassuk fel, hogy kit kell az adott probléma miatt keresni és vegyük fel vele a kapcsolatot, hogy mihamarabb megoldódjon a problémánk.  

A bejegyzés trackback címe:

https://teszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr992134621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása