Nemrégiben beszéltem egy tesztelővel, aki az alábbi szituációt vázolta:
Az adott tesztelési folyamatban több hátráltató tényező is van. Az első, hogy nem megfelelő a projektvezetés, túl sok idő telik el egy hiba felvétele és fejlesztőhöz való delegálása között. Sokszor a projektvezető nem is tudja, hogy kinek kell kiosztania a hibát. Természetesen az idő kevés, a határidők pedig nem változnak, azokat tartani kell. Mindezek mellett nagyon sok emberrel (projektvezető, fejlesztők, üzemeltetők, rendszertervezők, üzleti végfelhasználók) kell tartani folyamatosan a kapcsolatot, hogy hatékonyan el tudja végezni a feladatát.
A tesztelő úgy oldja meg a határidők tartását, hogy sokszor nem dokumentálja a feladatvégzését. Például nem viszi fel a rendszerbe a talált hibákat. Küld egy emailt a megfelelő személyeknek, vagy pedig személyesen megbeszéli velük és együtt pillanatok alatt elhárítják a hibát.
Ha továbbra is így dolgozik és nem fordít időt az adminisztrációra, hamarosan nagy bajba sodorhatja magát. Mivel nem lesz nyomon követhető a munkája, senki nem fogja látni, hogy az adott tesztelés miért tart olyan sokáig. Ne is beszéljünk arról az esetről, ha kienged élesre egy hibát. Egyrészt a saját munkájával nem tud elszámolni, másrészt a menedzsment teljesen fals értékeket fog látni a projektről. Egyik sem jó.
Természetesen a tanács az volt, hogy mindent dokumentáljon le. Ha nem részletesen, de címszavakat, 1-1 mondatot minden hibáról tud írni, és ne csak a hibákat, hanem a futtatásokat is adminisztrálja. Ha nincs más egy laza Excel tábla is megteszi. Csak csinálja.
Kommentek