Szoftvertesztelés

Hírek, újdonságok, tapasztalatok és elmélkedések a szoftvertesztelés világából!

Kommentek

  • blash: Én csak pár képet hiányolok, ami persze nagymeló, de sokat hozzá tud tenni a cikkekhez. (2013.02.10. 17:17) Mantis
  • szlj: A sorok között benne van, de mivel a személyes tapasztalatommal is megegyezik, ezért ideírom. Aki ... (2013.01.24. 22:20) Mantis
  • p_jano: @B9: Az egyik lehetőség a tanácsadói, szolgáltatói cégeknél elhelyezkedni. Itt azért negyedévente,... (2012.07.03. 22:16) Tanulni szeretnék ...
  • B9: Sziasztok! Mit javasolnál annak, aki olyan munkahelyet keres, ahol a legszéleskörűbb tapasztalato... (2012.06.18. 10:29) Tanulni szeretnék ...
  • Eaven: Csakis egy adatbázisból. Kell egy web oldal ahol regisztrálhatja magát az ember ilyen munkára. In... (2011.10.25. 17:24) Hogyan lehet ...?
  • Utolsó 20

Cégen belüli szemlélet hiánya

2008.09.30. 14:59 | p_jano | 1 komment

Címkék: tesztelés tervezés szoftvertesztelés tesztelési problémák

A cégvezetők, projektvezetők gyakran nem ismerik fel a tesztelés fontosságát. Számukra a hirtelen felmerülő problémák megoldása és a napi munkafolyamatok rutinszerű elvégzése fontosabb, így a szoftver(ek) minőségének javítása háttérbe szorul.

Sok olyan vállalkozás létezik, ahol a legfontosabb az ügyfél megszerzése. Nem számít a minőség, csakis a mennyiség, az üzlet a mértékadó. Ezt nagyon sokáig lehet csinálni, pláne, ha a fejlesztő cég komoly értékesítői hálózattal rendelkezik.

Általában ezeknél a cégeknél a fejlesztésre és az azt követő supportra tevődik a hangsúly. Ha minőségi problémák merülnek fel, azt a fejlesztés javításával próbálják megoldani, kevesen gondolják úgy, hogy a tesztelés és minőségbiztosítás területén kellene fejlődniük. A tesztelés a fejlesztési folyamatból teljesen ki van zárva, vagy csak a fejlesztés után kezdődik el.

Sokszor hallani olyat is, hogy azért nem akar a cég minőségi szoftvereket gyártani, mert akkor a support-ból nem lenne bevétele. Természetesen ez is egyfajta hozzáállás, amit lehet követni. De minőségi szoftvereket ezektől a vállalkozásoktól ne várjunk.

A szemléletváltozást leginkább belülről lehet elősegíteni. Amennyiben van a cégen belül egy olyan ember, aki zászlajára tudja tűzni a minőségi szolgáltatás nyújtást, minőségi termék előállítását, úgy van esély a javulásra. Azt kell megértetni a vezetőséggel, hogy a tesztelést időben - még a tervezés fázisában - kell elkezdeni, integrálni a fejlesztési folyamatba.

Mindannyian tudjuk: Minél hamarabb derül ki egy hiba, annál kevesebb veszteséget okoz a cégnek!

A bejegyzés trackback címe:

https://teszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr97689049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HuMANfocus · http://www.humanfocus.hu 2008.10.30. 10:52:09

Kedves p_jano,

a segítségét szeretném kérni. Látom Ön jártas a tesztelésben.
Cégünk tesztprogramozó szakembert keres automatizálási tapasztalattal. Webes frontend és backend felületen való automatizált tesztelésre, leginkább a backend-en van a hangsúly. Használt keretrendszer pl. a JUnit. Lényegében olyan szakembert keresünk, aki rendelkezik olyan alapos szemlélettel, hogy pl. egy hibakeresésre vonatkozóan fel tudja állítani az összes lehetséges tesztesetet, amivel kiszűrhető minden hibalehetőség.
Kérem, hogy amennyiben tud ajánlani valakit, akit érdekel egy ilyen pozíció a kollégái közül vagy az ismeretségéből, akkor keressenek az office@humanfocus.hu címen vagy hívjanak a +36 20 953 0870-es telefonszámon.

Közbenjárását és segítségét megköszönve,
üdvözlettel:
Schmidt Roland
süti beállítások módosítása