A cégvezetők, projektvezetők gyakran nem ismerik fel a tesztelés fontosságát. Számukra a hirtelen felmerülő problémák megoldása és a napi munkafolyamatok rutinszerű elvégzése fontosabb, így a szoftver(ek) minőségének javítása háttérbe szorul.
Sok olyan vállalkozás létezik, ahol a legfontosabb az ügyfél megszerzése. Nem számít a minőség, csakis a mennyiség, az üzlet a mértékadó. Ezt nagyon sokáig lehet csinálni, pláne, ha a fejlesztő cég komoly értékesítői hálózattal rendelkezik.
Általában ezeknél a cégeknél a fejlesztésre és az azt követő supportra tevődik a hangsúly. Ha minőségi problémák merülnek fel, azt a fejlesztés javításával próbálják megoldani, kevesen gondolják úgy, hogy a tesztelés és minőségbiztosítás területén kellene fejlődniük. A tesztelés a fejlesztési folyamatból teljesen ki van zárva, vagy csak a fejlesztés után kezdődik el.
Sokszor hallani olyat is, hogy azért nem akar a cég minőségi szoftvereket gyártani, mert akkor a support-ból nem lenne bevétele. Természetesen ez is egyfajta hozzáállás, amit lehet követni. De minőségi szoftvereket ezektől a vállalkozásoktól ne várjunk.
A szemléletváltozást leginkább belülről lehet elősegíteni. Amennyiben van a cégen belül egy olyan ember, aki zászlajára tudja tűzni a minőségi szolgáltatás nyújtást, minőségi termék előállítását, úgy van esély a javulásra. Azt kell megértetni a vezetőséggel, hogy a tesztelést időben - még a tervezés fázisában - kell elkezdeni, integrálni a fejlesztési folyamatba.
Mindannyian tudjuk: Minél hamarabb derül ki egy hiba, annál kevesebb veszteséget okoz a cégnek!
Kommentek